- Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży
- Klient może odstąpić od umowy sprzedaży w terminie czternastu (14) dni od daty otrzymania niniejszego pouczenia w formie tekstowej bez podania przyczyn, wysyłając e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , zawierający jednoznaczne oświadczenie woli, lub zwracając towar Sprzedawcy.
- Okres odstąpienia od umowy sprzedaży rozpoczyna się z chwilą otrzymania niniejszego pouczenia w formie tekstowej, ale nie wcześniej niż z chwilą otrzymania towaru przez Klienta.
- Terminowa wysyłka odstąpienia od umowy sprzedaży w formie pisemnej lub terminowe odesłanie zakupionego towaru do Sprzedawcy jest wystarczające, aby dotrzymać terminu odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Klient może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży przed fizycznym odbiorem towaru.
- Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie dotyczy dostaw towarów wykonanych według specyfikacji Klienta lub wyraźnie dostosowanych do jego osobistych potrzeb.
- Następstwa odstąpienia od umowy sprzedaży
- Odstąpienie od umowy sprzedaży rozwiązuje wszelkie zobowiązania pomiędzy Klientem a Sprzedawcą wynikające z tejże.
- Po odstąpieniu od umowy sprzedaży przez Klienta, Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu wszystkich płatności otrzymanych od Klienta najpóźniej w terminie czternastu (14) dni po dacie odstąpienia od umowy lub otrzymania zwrotu towaru.
- Sprzedawca zwraca płatność Klienta przy użyciu tych samych środków płatniczych i danych bankowych, które zostały użyte przez Klienta do pierwotnej transakcji, chyba że uzgodniono inaczej z Klientem; w żadnym wypadku Klient nie ponosi kosztów zwrotu wpłaty na zakup zwróconego towaru.
- Klient jest zobowiązany do zwrotu lub przekazania towaru Sprzedawcy niezwłocznie po odstąpieniu od umowy sprzedaży, w każdym razie nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia odstąpienia od umowy sprzedaży. Termin ten jest zachowany, jeżeli towary został do Sprzedawcy wysłany przed upływem tego terminu.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, jeżeli tenże odpowiadał zamówieniu i nie był uszkodzony w momencie dostawy.
- Klient ponosi materialną odpowiedzialność za wszelkie szkody lub utratę wartości towaru znajdującego się pod jego opieką. Dotyczy to również towarów zwracanych w ramach procedury odstąpienia od umowy sprzedaży.
- W miarę możliwości Klient powinien zwrócić Sprzedawcy towar w oryginalnym opakowaniu wraz ze wszystkimi akcesoriami, dokumentami i komponentami, które otrzymał wraz z towarem. Jeżeli Klient nie posiada oryginalnego opakowania, powinien odpowiednim opakowaniem zastępczym zabezpieczyć towar przed uszkodzeniem w transporcie, aby uniknąć roszczeń o odszkodowanie z powodu wadliwego opakowania.
- Klient jest zobowiązany do odesłania zwracanego towaru do Sprzedawcy na własny koszty, na dowód czego powinien zachować potwierdzenie nadania.
- Przykład formularza odstąpienia od umowy sprzedaży:
Jeżeli Klient zamierza odstąpić od umowy sprzedaży, może wypełnić poniższy formularz i przesłać go na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Niniejszym odstępuję od zawartej umowy zakupu następujących towarów:
Faktura lub numer zamówienia:
Zamówione w dniu:
Odebrano w dniu:
Nazwisko kupującego:
Adres kupującego:
Data:
- Gwarancja (rękojmia)
- Jeżeli dostarczone przez Sprzedawcę towary wykazują oczywiste wady materiałowe lub produkcyjne, w tym szkody transportowe, Klient jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia Sprzedawcy reklamacji z opisem tych wad w mailu wysłanym na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . W takiej sytuacji Sprzedawca jest zobowiązany według własnego uznania w ciągu 3 dni roboczych wymienić wadliwy towar na własny koszt lub zwrócić Klientowi jego równowartość.
- Niezłożenie powyższej reklamacji nie ma jednak wpływu na ustawowe roszczenia Klienta z tytułu wszystkich wad zakupionego towaru powstałych w ustawowym okresie rękojmi. Ponadto, według uznania Klienta, obowiązują ustawowe roszczenia o późniejszą korektę błędów, usunięcie wad, dostawę zastępczą oraz - jeżeli spełnione są wymogi prawne – także dalsze roszczenia o redukcję ceny lub wycofanie towaru, jak również roszczenia o odszkodowanie, w tym o odszkodowanie za szkodę zamiast wykonania napraw i o zwrot daremnych kosztów klienta.